U nastro sensibile à a pressione hè un tipu di nastro adesivo chì aderisce à e superfici dopu l'applicazione di pressione, senza bisognu d'acqua, calore o attivazione à base di solventi. Hè cuncipitu per aderisce à e superfici cù a sola applicazione di pressione di a manu o di e dite. Stu tipu di nastro hè cumunemente adupratu in una varietà d'applicazioni, da l'imballaggio è a sigillatura à l'arti è l'artigianatu.
A cinta hè cumposta da trè cumpunenti principali:
Materiale di supportu:Questa hè a struttura fisica di a cinta chì li dà forza è durabilità. U supportu pò esse fattu di materiali cum'è carta, plastica, tela o foglia d'aluminiu.
Stratu adesivu:U stratu adesivu hè a sustanza chì permette à a cinta di aderisce à e superfici. Hè applicata à una parte di u materiale di supportu. L'adesivu utilizatu in a cinta sensibile à a pressione hè cuncipitu per creà un ligame quandu si applica una ligera pressione, facendulu aderisce istantaneamente à e superfici.
Fodera di liberazione:In parechji nastri sensibili à a pressione, in particulare quelli in rotuli, una pellicola protettiva hè applicata per copre u latu adesivo. Questa pellicola hè tipicamente fatta di carta o plastica è hè rimossa prima di applicà u nastro.
I valori numerichi chì testemu in cundizioni restrittive sò una indicazione basica di e prestazioni di a cinta è di e descrizzioni di e caratteristiche di ogni cinta. Per piacè aduprateli quandu studiate quale cinta avete bisognu di utilizà per l'applicazioni, e cundizioni, l'aderenza, ecc. per a vostra riferenza.
Struttura di u nastro
-Nastro adesivo à una sola faccia

-Nastro adesivo biadesivu

-Nastro adesivo biadesivu

Spiegazione di u metudu di prova
-Adesione

Forza generata da u staccu di u nastro da a piastra inossidabile à l'angulu di 180° (o 90°).
Hè a pruprietà più cumuna per fà una selezzione di nastro. U valore di l'adesione varieghja secondu a temperatura, l'adesione (materiale à quale u nastro deve esse applicatu) è e cundizioni d'applicazione.
-Virina

Forza necessaria per aderisce à l'aderente per via di una forza ligera. A misurazione si face mettendu u nastro adesivo cù a faccia adesiva in sù nantu à a piastra inclinata cù un angulu di 30° (o 15°), è misurà a dimensione massima di a palla SUS, chì si ferma cumpletamente in a faccia adesiva. Questu hè u metudu efficace per truvà l'adesione iniziale o l'adesione à basse temperature.
-Putere di tenuta

Forza resistente di a cinta, chì hè applicata à una piastra in acciaio inox cù un caricu staticu (tipicamente 1 kg) attaccatu à a direzzione di a lunghezza. Distanza (mm) di spustamentu dopu à 24 ore o tempu (min.) trascorsu finu à chì a cinta si stacca da a piastra in acciaio inox.
-Resistenza à a trazione

Forza quandu u nastro hè tiratu da e duie estremità è si rompe. Più grande hè u valore, più alta hè a resistenza di u materiale di supportu.
-Allungamentu

-Adesione di taglio (rilevante solu per u nastro biadesivu)

Forza quandu u nastro biadesivu hè inseritu cù dui pannelli di prova è tiratu da e duie estremità finu à a rottura.
Data di publicazione: 28 d'aostu 2023